Reklamní čas ČT prodá Media Master
E15 píše, že Media Master těží ze zablokované situace kolem výběru nového prodejce reklamního času televize.
"Jedná se o pokrytí doby, než bude ukončeno výběrové řízení. Zakázka nesmí překročit 20 procent původního kontraktu a dodatek na prodloužení se ukončí ihned, jakmile bude tendr dokončen. Parametry smlouvy jsou shodné, dodatek smlouvu nemění," uvedl obchodní ředitel ČT Robert Kvapil.
Výběrové řízení televize vyhlásila na počátku července, na konci srpna se otevřely obálky s nabídkami. O prodej reklamy ČT projevily zájem dosavadní firma Media Master, za kterou podle listu údajně stojí ocelářský boss Tomáš Chrenek, a MediaPlatform podnikatele Michaela Richtera. Tendr nabral zpoždění v září, kdy se do věci vložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Po dobu šetření je řízení zablokováno.
Podnět k úřadu měla podle E15 podat jedna z firem, které si vyzvedly zadávací dokumentaci tendru. "Kamenem úrazu se podle Kvapila mělo stát kritérium, které bere v potaz schopnost prodejce predikovat GRP (gross rating point, jednotka sledovanosti) v závislosti na sledovanosti programu, a stanovit strukturu ceny GRP," píše deník. Pro ČT je to nepříjemná zpráva, na podzim totiž začíná vyjednávání s velkými zadavateli o obchodních smlouvách na příští rok, upozornil list.
Cena zakázky je předběžně stanovena na 195 milionů korun bez DPH. ČT do vypuknutí ekonomické krize získávala z reklamy okolo 750 milionů korun ročně. Loni se tento objem kvůli omezování rozpočtů inzerentů snížil na 572 milionů. Roční provize Media Master se podle informací E15 pohybovala okolo 60 milionů korun.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři