již získal 98,19 procenta akcií výrobce nákladních aut a 99,02 procenta hlasovacích práv. současně oznámil prodloužení nabídky na odkup zbývajících akcií ve Scanii do 5. června.
v únoru oživil své stagnující osmileté úsilí vytvořit největšího evropského výrobce nákladních aut a oznámil, že chce odkoupit zbývající akcie ve Scanii, které doposud nevlastní. Za jednu akcii nabídl 200 švédských korun (více než 610 Kč). Nabídka ohodnotila všechny akcie, které nejsou v rukou , na 6,7 miliardy eur (zhruba 184 miliard Kč). K úspěchu nabídky však bylo zapotřebí, aby ji přijali vlastníci nejméně 90 procent zbývajících akcií. proto již jednou termín nabídky na odkup akcií prodloužil. Minulý týden oznámil, že se mu podařilo díky dohodě s fondem Alecta dosáhnout potřebné hranice pro dokončení odkupu.
Agentura DPA upozornila, že 5. červen bude také posledním dnem, kdy se bude s akciemi Scanie obchodovat na burze. Pokud zbývající akcionáři do tohoto termínu dobrovolně nenabídnou své akcie k prodeji, budou nakonec vyvlastněni zřejmě za nižší cenu. je rovněž většinovým vlastníkem německého výrobce nákladních automobilů a vyrábí nákladní vozy pod značkou . Prostřednictvím posílení vlivu ve Scanii se snaží vytvořit silnou skupinu vyrábějící nákladní auta, která by mohla lépe soupeřit s konkurenty a . , jehož součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto, je největším výrobcem osobních automobilů v Evropě.