Mafra rychle ztrácí čtenáře
Konkrétně v září 2008 lidovky prodávaly 71 000 výtisků, loni v září už to bylo jen 51 000. Dnes klesla za stejnou dobu z 284 000 na 230 000 výtisků.
Úbytek čtenářů kopíruje vývoj inzerce. Podle dat Kantar Media se příjmy z inzerce u Lidových novin snížily za poslední dva roky o 18%, u deníku Dnes o 25%. Mezi lety 2008 a 2009 klesly celkové inzertní příjmy koncernu Mafra o pětinu a vydavatelství přišlo o první místo v žebříčku největších českých vydavatelů, kde ho vystřídal Ringier ČR, který vydává např. Blesk či Reflex. (Vydavatel deníku E15, společnost Mladá fronta a.s. si mezi roky 2008 a 2009 v inzertních příjmech naopak polepšil o 17% a je nyní čtvrtým největším vydavatelstvím na trhu).
V souvislosti s poklesem čtenářů Lidových novin se na trhu opět objevily spekulace o jejich možném zániku. Podle dobře informovaného zdroje z Mafry není zrušení deníku zatím na pořadu dne, nicméně vedení koncernu není spokojeno s tím, že ztrátu Lidových novin se nedaří držet pod 10 miliony korun ročně. Slabé inzertní výkony LN navíc ohrožují nejdůležitější inzertní nástroj Mafry, tzv. Topkombi, v rámci kterého se zadavatelům reklamy nabízí společná inzerce v deníku Dnes a Lidových novinách.
Na jaře příštího roku dojde v Mafře ke změně na postu generálního ředitele. Současného CEO Karl Hans Arnolda střídá Ralf Hermanns, který přichází z pozice obchodního ředitele největšího německého (a evropského) deníku Bild.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři