Webové zprávy mají velkou sledovanost
Prostřednictvím mobilního telefonu zpravodajské stránky navštíví nejméně jednou denně asi desetina uživatelů, pět procent jich přitom přijímá zpravodajství v jiných mobilních zařízeních, jako je iPod, PDA či tablet.
Aktivní uživatelé internetu častěji sledují zpravodajství na internetu než v televizi. Několikrát denně navštíví zpravodajské weby 54 procent, zatímco televizní zpravodajství zhlédne 40 procent respondentů. Pokud jde o pravidelné denní sledování, vede zatím stále se 79 procenty televize před internetem, a to o jedno procento.
Rozhlasové zpravodajství sleduje několikrát denně 43 procent lidí, denně je to 59 procent. Noviny čte denně asi čtvrtina internetové populace.
Sledování zpravodajství prostřednictvím různých mobilních zařízení preferují hlavně mladí muži ve věku 15-24 let. "Pro tuto generaci je více než pro ostatní důležitá optimalizace zpravodajského serveru pro mobilní telefony," uvádí Mediaresearch.
Celých 60 procent čtenářů mobilního zpravodajství přitom surfuje na svém telefonu na stránkách zpravodajských webů, nejčastěji na iDnes.cz a Novinky.cz. Pro příjem zpravodajství do mobilu lidé čím dál častěji využívají takzvané chytré telefony, smartphony. Alespoň částečně se tak vypořádají s nevýhodami malého displeje a nepohodlného ovládání. Vedle nich označili za hlavní nedostatky mobilního zpravodajství cenu za připojení, pomalé načítání, pokrytí rychlým signálem či formátování stránek.
Výzkum Mediaresearch byl proveden přes takzvaný NetPanel, využívající při získání informací internet. Výběrový vzorek představuje reprezentativní vzorek internetové populace ČR starší 15-ti let. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 554 respondentů.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři