Na první pohled je jednoduché nebrat v úvahu čínského výrobce mobilních telefonů Xiaomi jako konkurenta pro takové jméno jakým je Apple. Mobilní telefony tohoto výrobce nejsou vůbec technicky pokročilé ani jednoduché na použití. A nikdo ty telefony příliš nezná mimo Čínu.
Ale existují důvody, proč tuhle společnost by měl Apple sledovat.
1. Xiaomi chce dobýt rozvíjející se trhy. Povětšinou se Xiaomi věnovalo pouze čínskému trhu. Ale od doby, kdy do firmy nastoupil bývalý šéf divize global operations Hugo Barra z Googlu, tak si společnost stanovila cíl zaútočit na rozvíjející se trhy. Začala už prodávat telefony v Indii a podle Barry chystá začít s prodejem v Indonésii a v části Latinské Ameriky. Země jako Indonésie nebo Indie mají velkou populaci s velkým potenciálem, ale s velkou citlivostí na cenu. Proč je tedy neoslovit jako první s relativně levným a dobrým Xiaomi a získat jejich loajalitu dříve než ostatní? Zacílením na velké trhy, které se rychle rozvijí, dávají společnosti šanci jednoho dne se postavit dnešním titánům typu Samsung a Apple na jejich vlastním hřišti.
2. Xiaomi telefony jsou velmi konkurenceschopné. Poslední vlajkový model společnosti Mi4 bude stát zákazníka 416 USD, maximálně. Telefon má pětipalcový displej, 64 GB paměť, dvě kamery a běží na něm nejnovější Android 4.4. Model s menší pamětí bude stát ještě méně. A to není vůbec špatná nabídka pro zákazníka, který hledá mobil, který neurazí, má vše co moderní přístroje, a uživatel nemusí nejprve vykrást banku, aby si ho mohl koupit.
3. Xiaomi sleduje Apple. Při uvedení modelu Mi4 nebylo těžké pochopit, proč se říká, že je to čínská odpověď na Apple. Šéf společnosti Lei Jun při uvedení modelu stojí na podiu, před kterým stojí davy fanoušků, stejně tak jako u amerických gigantů. Showroom vyzdobený dřevem s obrazovkami, mladými pracovníky společnosti, kteří jsou nadšení, když vám mohou pomoci. Nepřipomíná vám to náhodou něco? Jistě je to skoro jako replika Apple.
Xiaomi se učí od Applu. Jak vyrobit pocit exkluzivity a filozofii, že váš mobil prostě není jen ta věc, přes kterou voláte svojí mamince nebo brouzdáte v autobuse po internetu. Je to vyjádření životního stylu a toho, kdo jste. Xiaomi se učí jak vybudovat doslova kulturu nebo kult okolo svého produktu. To produkuje loajální řady fanoušků a hlavně zákazníků. To, jestli bude Xiaomi nadále pokračovat v budování brandu a firmy bude vhodné sledovat, ať už pracujete v Applu nebo jste investoři, kteří rádi investují do technologií.
Zdroj: CNBC