Firmy podceňují potenciál osobního doporučení
Firmy
investují nemalé prostředky do marketingových kampaní, které jim mají získat
nové zákazníky. Přitom dostatečně nezhodnocují potenciál osobního doporučení,
které může předat jejich spokojený klient.
Také neustále hledáte nové a nové efektivní marketingové nástroje, které vaší firmě pomohou získat nové zákazníky a udržet si ty stávající? Pojďme si společně odhalit jeden z nejúčinnějších zdrojů nových zákazníků a zakázek, na který se vyplatí v prvé řadě zaměřit svou podnikatelskou pozornost.
Jednou z nejúčinnějších metod
získávání nových zákazníků je osobní doporučení.
Doporučení vašich zákazníků tedy hraje klíčovou roli v získávání nových zákazníků a postaveno především na kladné zkušenosti s vaší firmou. Proto je třeba se zaměřit více na vaše stávající zákazníky a začít s nimi systematicky budovat vřelé obchodní vztahy.
Mnoho firem však dělá pravý opak. Místo, aby firmy více zapracovaly na širším uspokojování potřeb zákazníků a začaly rozvíjet služby pro své stávající zákazníky, investují větší část svého času a rozpočtu do marketingových kampaní zaměřených na získávání nových zákazníků a neuvědomují si, že získat nového zákazníka je 5-6x nákladnější, než si udržet toho stávajícího.
Pokud si tuto skutečnost plně uvědomíte, tak se chytnete příležitosti a vztahy se stávajícími zákazníky začnete co nejdříve rozvíjet. Odměnou vám pak budou jejich doporučení, na kterých vybudujete pevnější základy vašeho byznysu.
Proč vám nejlépe funguje doporučení?
Kamila Zárychtová
Je ředitelkou projektu podnikatelských klubů Business for Breakfast, který v roce 2009 v České republice založila.
Business for Breakfast je nový marketingový nástroj, který vám pomůže udržet váš okruh kontaktů aktivní, propagovat byznys na osobní úrovni a získávat kontakty na nové zakázky prostřednictvím doporučení. Více informací na www.bforb.cz
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři