Společnost O2 Czech Republic, jeden ze tří tuzemských operátorů, oznámila svoje pololetní výsledky (Zahrnuty jsou také výsledky společností O2 Slovakia s.r.o. a dalších menších dceřiných společností.). Plně srovnatelný provozní zisk OIBDA bez zahrnutí restrukturalizačních nákladů poklesl v prvním pololetí meziročně o 11,6 %, zatímco plně srovnatelná OIBDA marže dosáhla 36,4 %, meziročně o 1,1 procentního bodu méně. Celkový konsolidovaný provozní zisk OIBDA dosáhl výše 7 581 mil. Kč s OIBDA marží ve výši 34,8 %, o 1,2 procentního bodu méně v meziročním srovnání. Ve druhém čtvrtletí 2014 OIBDA marže dosáhla 36,7 %, stejně jako ve druhém čtvrtletí loňského roku, díky pokračujícím aktivitám zaměřeným na efektivní vynakládání provozních nákladů a rostoucí ziskovosti na Slovensku.

Celkové konsolidované provozní výnosy v prvním pololetí 2014 dosáhly 21 773 mil. Kč, meziročně o 8,9 % méně. Bez zahrnutí vlivu nižších mobilních propojovacích poplatků by se provozní výnosy snížily meziročně o 6,1 % (v České republice došlo k poslednímu snížení z úrovně 0,41 Kč na 0,27 Kč za minutu ve třetím čtvrtletí 2013, na Slovensku z 3,18 Euro centů na 1,23 Euro centů za minutu ve třetím čtvrtletí 2013).
Konsolidované investice dosáhly v prvním pololetí 2014 výše 5,546 mld. Kč. Tato suma obsahuje i akviziční náklady spojené s nákupem licencí LTE sítí. Bez těchto nákladů by investice byly na úrovni 1,637 mld. Kč.
Situace na trhu v ČR z pohledu společnosti
O2 CR staví další rozvoj na platformě svých FREE tarifů, které má u své celkové rezidenční sítě zákazníků smluvně podchycené. V segmentu firemních zákazníků svádí boje o svou vedoucí pozici hlavně vycházením vstříc vůči požadavkům zákazníkům a také příslibem být nejinovativnějším lídrem na českém trhu.
Poptávka po mobilních datech stále rostla hlavně díky růstu prodejů chytrých zařízení a zvyšování jejího podílu na českém trhu. Výnosy z datových služeb rostly o 25,6 % v prvním pololetí 2014. Počet zákazníků O2, kteří využívají datové služby v mobilním zařízení stoupl o 37,4 %.
Celkový počet zákazníků společnosti dosáhl výše 5, 06 milionu. Celkový přírůstek mobilních zákazníků se dostal do záporu a společnost ztrácí 42 tisíc zákazníků. Nadále pokračuje trend přesunu zákazníků z režimu předplacených služeb do režimu smluvních služeb. I v tomto pololetí se zvyšoval počet smluvních zákazníků na úkor těch, kteří si služby předplácejí. Dalším faktorem, který zapříčinil rychlejší úbytek klientů s předplacenými službami je přechod k virtuálním operátorům.
Celkové provozní výnosy mobilního segmentu v České republice dosáhly v prvním pololetí 9 447 mil. Kč, meziročně o 15,9 % méně. Hrubé výnosy ze služeb poklesly meziročně o 15,5 % na 8 724 mil. Kč, zejména kvůli konkurenčním tlakům v segmentu firemních zákazníků, které se projevily poklesem útraty, a kvůli snížení mobilních propojovacích poplatků. Bez zahrnutí vlivu snížení mobilních propojovacích poplatků by tyto výnosy poklesly meziročně o 12,6 %.
Zdroj: TZ O2 CR, Reuters