(Kurzy.cz)
Škola volá aneb Jaký tarif zvolit pro prvňáčka?
S blížícím se začátkem školního roku mnoho rodičů budoucích prvňáčků přemýšlí, zda je vhodné jejich dítěti pořídit mobilní telefon, a jak ho bude jejich potomek vlastně využívat. Je lepší zakoupit školákovi předplacenou kartu nebo vsadit na paušál se stanoveným limitem na volání? Povolit prvňáčkovi data? A jak si nejlépe útratu za volání pohlídat?
Starší studenti si obvykle dokážou mnohem lépe stanovit, jak moc chtějí telefon využívat, a rodiče se s nimi tak mohou dohodnout na výši útraty za hovory. Problematiku mobilních telefonů a kontroly účtů za volání musí tedy řešit především rodiče menších dětí, které se dostávají k mobilním telefonům a volání poprvé.
Třetina prvňáčků dostává mobilní telefon
Zda dětem opatřit při nástupu do první třídy mobilní telefon je hodně individuální záležitostí. Přibývá však rodičů, kteří mají potřebu mít s prvňáčkem denní telefonický kontakt a současně i možnost rychle řešit jakékoliv problémy a nenadálé situace. Podle loňského průzkumu společnosti Vodafone pořizuje mobil prvňáčkům zhruba třetina rodičů, ve čtvrté třídě už je to přes polovinu, a ve čtrnácti letech už mají mobil takřka všichni. Samozřejmě je vždy nutné zvážit, zda telefon nebude dítě ve škole zbytečně rozptylovat a nestane se předmětem závisti v dětském kolektivu. Významným faktorem bývá i délka cesty do školy.
Dvě třetiny školáků mají předplacenku
Bezmála 70 % rodičů pořizuje svým školákům předplacenou kartu, kterou v případě potřeby dobíjí. Malé dítě sice nemá neomezenou možnost telefonování, ale rodiče na druhé straně nemusejí mít obavy z horentních útrat. Průzkumy ukazují, že ve většině případů stačí kredit ve výši kolem 150 Kč měsíčně. Pro nejmenší děti patří tato varianta mezi nejvhodnější. Alternativou je pak uzavření speciálního tarifu s měsíčním limitem útraty, kde je sice minimální měsíční paušál v přibližné výši 200 korun, nicméně nabízí levnější volání.
Variantou dětských tarifů jsou rodinné balíčky
I když by se mohlo zdát, že tarif určený speciálně pro školáky by měl mít kvůli velké poptávce v nabídce každý operátor, bohužel je pravdou spíše opak. Nabídku pro děti lze najít většinou jen jako doplněk ke klasickým tarifům. Příkladem jsou třeba Red tarify operátora Vodafone s doplňkem pro děti od 6 do 12 let. Speciální tarif určený pro mladší děti pak mohou rodiče nalézt u virtuálního operátora Telestica. „Vhodnou alternativou je prozkoumat u operátorů možnosti tarifů pro volání ve skupinách. V těchto případech mají mezi sebou jednotliví členové volání velmi výhodné, leckdy i zcela zdarma. Zájem o rodinné balíčky proto v Česku letos vzrůstá. V uvedeném segmentu aktuálně zaznamenáváme poptávku na hranici 37 %,“ nabízí řešení Pavel Černoch, jednatel nezávislé společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky všech mobilních operátorů fungujících na území ČR.
Pozor na data
Ať už rodiče zvolí předplacenou kartu nebo tarif, měli
by si každopádně zjistit nejen ceny za volání a SMS zprávy, ale také za stále
častější datové přenosy. „Především
v kombinaci s takzvaným chytrým telefonem se pak může částka za data u špatně
zvoleného tarifu vyšplhat mnohonásobně výše než za samotné školákovo telefonování,“ varuje
Pavel Černoch, jednatel nezávislé společnosti Tarifomat. „Určitě bychom proto rodičům doporučovali
zjistit, jestli má telefon funkční ochranu před datovými přenosy, a využít ji.
Zejména menší děti totiž s daty neumí pracovat a často se stane, že je nechají
zapnuté po celé dny. Navíc se mohou dostat i na webové stránky s pro ně
nevhodným obsahem,“ dodává Černoch.
Nulový kredit nemusí být problém
Asi každý rodič se hrozí situace, kdy se mu bude jeho dítě snažit dovolat, ale kvůli nízkému kreditu to prostě nepůjde. I taková situace ale může mít řešení. Například operátor T-Mobile nabízí služby T-Mobile Sponzor či Zavolej mi zpátky, které umožňují telefonování i při nulovém kreditu. O2 má zase službu O2 rezerva. „Na možnost volání při nízkém či dokonce nulovém kreditu je určitě vhodné zeptat se operátora. Rodiče tak předejdou případným potížím ve školním roce,“ dodává Pavel Černoch, jednatel nezávislé společnosti Tarifomat.
O společnosti Tarifomat
Společnost Tarifomat s.r.o. funguje na českém trhu od 1. února 2012. Zcela zdarma srovnává všechny dodavatele mobilních tarifů ve všech krajích v České republice a svým zákazníkům tak nabízí vždy nejvýhodnější nabídky na volání, sms či třeba data. Díky svému významnému podílu na trhu disponuje speciálně vyjednanými nabídkami, které nemusí být dostupné v jiných distribučních kanálech dodavatelů telekomunikačních služeb. Za dobu svého fungování již pomohla bezmála 100 000 zákazníků. Český telekomunikační úřad garantuje její nezávislost.
Dušan Beleščák
Marketingový manažer společnosti Tarifomat
Přehledné srovnání dostupných tarifů naleznete také na stránkách https://www.kurzy.cz/tarify/
Poslední zprávy z rubriky Prezentace:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz