(Kurzy.cz)
Více než 90 % majitelů vozidel nechce doplácet na škody způsobené nepojištěným vozidlem
55 % majitelů vozidel v ČR někdy zažilo dopravní nehodu. S věkem pak pravděpodobnost účasti na dopravní nehodě ještě roste. Z toho naprostou většinu nehod zažijí majitelé vozidel jako řidiči. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, tzv. povinné ručení, jež slouží k pokrytí způsobených škod a je pro každého majitele vozu závazné, platí včas 92 % majitelů vozidel. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti NMS Market Research. Výzkum také ukázal, že v souvislosti s chystanou změnou zákona, která kvůli zrušení příspěvku od neplatičů zdraží cenu povinného ručení, by více než 90 % majitelů vozidel vadilo finančně se podílet na škodě způsobené nepojištěným vozidlem.
Výzkum se zaměřil přímo na majitele vozidel. „Výzkum také odhalil, že 9 % respondentů zná ve svém okolí někoho, kdo povinné ručení vůbec neplatí. Výzkum jednoznačně prokázal, že téměř všichni respondenti platí své povinné ručení včas a to samé očekávají od svého okolí,“ komentuje výsledky Veronika Hurdová, manažerka společnosti NMS Market Research. „Mezi těmito neplatiči je 88 % mužů, nejčastěji ve věku 26 až 35 let,“ doplňuje Veronika Hurdová.
Poslanci chystaná změna ohledně povinného ručení připadá nespravedlivá 93 % dotazovaných. Spravedlivá tato změna připadá těm, kteří mají ve svém okolí někoho, kdo povinné ručení neplatí a těm, kteří se někdy účastnili dopravní nehody. „U 8 % nehod také majitelé vozidel tvrdí, že jeden z účastníků nehody neměl povinné ručení,“ dodává Veronika Hurdová.
Údaje o výzkumu:
Metodologie: on-line dotazníkové šetření
Počet respondentů: 1021
Cílová skupina: majitelé osobních vozidel
Reprezentativita: odpovídá struktuře majitelů vozidel v ČR
O společnosti NMS:
NMS Market Research je agentura pro výzkum trhu působící v ČR a SR. Zabezpečuje kompletní služby v oblasti výzkumu trhu již od roku 1998. Pomáhá největším hráčům na trhu zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. NMS Market Research je členem výběrového sdružení agentur působících v oblasti výzkumu trhu SIMAR, MSPA a prostřednictvím svých zástupců i členem mezinárodní organizace ESOMAR.
Poslední zprávy z rubriky Povinné ručení:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu