Jak v byznyse nejlépe zaujmout
Jednou z velmi důležitých dovedností networkingu je umět zaujmout. Jedná se o vaši výtahovou řeč, která je jasná, stručná, výstižná a zaujme druhou stranu natolik, že bude mít zájem dozvědět se víc.
Výtahová řeč je záměrně takto nazvána (z anglického Elevator Pitch) a má být pro každého výzvou: Jak byste prezentovali váš byznys nebo produkt tak, aby vzbudil zájem o více informací nebo prodej někomu, koho jste právě potkali ve výtahu a máte pouze tolik času, kolik zabere cesta výtahem z nejvyššího patra do přízemí?
Velmi laicky
řečeno – Výtahová řeč je cca 30-ti sekundová prezentace toho, co děláte a proč
by s vámi měl někdo spolupracovat.
Jak sestavit účinnou výtahovou řeč
Došly vám někdy nápady o tom, jak prezentovat to nejlepší o vaší firmě či produktech na networkingových akcích? Zkuste tento tip - dokonce i když to nemusí být úplně ta nejlepší struktura pro vás, může vám to dát impuls, od kterého se můžete odrazit…
Uveďte problém, který řeší vaše firma. (Například „Potýká se vaše firma s velkými náklady za tisk?“)Krok 1
Vysvětlete velmi jednoduše, jak můžete tento problém vyřešit. Nesnažte se všem podrobně líčit vaše služby nebo produkty – na to není čas. Vyberte hlavní a primární výhody nebo stručně popište co je na vás/vašich službách jedinečného.Krok 2
Krok 3
Nabídněte
nějaký dárek k vaší
službě nebo pádný důvod pro potenciálního zákazníka, aby s vámi navázal
kontakt, požádal o vaši vizitku nebo vám zanechal svoji emailovou adresu.
Může to být vyzkoušení vašich služeb, či návštěva vašich kanceláří, nebo poukázka, či výhoda spojená s vašimi službami. Vyzkoušejte si to na svých obchodních partnerech – je váš „dárek“ opravdu tak zajímavý, aby přiměl lidi k tomu, aby s vámi navázali obchodní vztah? Pokud ne, tak zkuste vymyslet jiný a opět vyzkoušejte.
Krok 4
Zakončete něčím vizuálním – klidně i s brožurou, kterou držíte.
To umožní lidem udělat si vnitřní poznámku, aby mohli akceptovat vaši nabídku.
Pamatujte, že myslíme v obrazech – toto je důvod proč vizuální rekvizita je
nejlepším způsobem jak zakončit vaši řeč.
Kamila Zárychtová
Je ředitelkou projektu podnikatelských klubů Business for Breakfast, který v roce 2009 v České republice založila.
Business for Breakfast je nový marketingový nástroj, který vám pomůže udržet váš okruh kontaktů aktivní, propagovat byznys na osobní úrovni a získávat kontakty na nové zakázky prostřednictvím doporučení. Více informací na www.bforb.cz
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz