Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Rubl kolabuje – intervence BR (opět) neúspěšné!

Rubl kolabuje – intervence BR (opět) neúspěšné!

12.12.2014 10:47
Autor: Michal Putna, Patria Online

Ruská měna dnes pokračuje v letošním nezadržitelném pádu. Aktuálně proti dolaru ztrácí dalších 1,6 % a klesá na své nové historické minimum 57,3 USDRUB. Jen za poslední tři dny oslabil rubl proti dolaru o 6,3 %.

gusdf

Ruská centrální banka (BR - Bank Rossii) dnes, podle informací FX traderů z londýnské city, obnovila přímé intervence na podporu rublu a nakoupila vlastní měnu za minimálně jednu miliardu dolarů. Bez ohledu na skutečnost, že rubl je od 10. listopadu oficiálně v režimu free float.

V minulosti se však ukázaly všechny intervence jako neúspěšné, BR při jejich realizaci spálila od počátku roku téměř 80 mld. dolarů a rubl přitom ztratil více než 60 % v měnovém páru s dolarem.

Rublu vůbec nepomohlo ani včerejší zvýšení úrokových sazeb o 100 bazických bodů na 10,5 %. Ani předposlední úrokový hike o 1 p.b. z konce listopadu trend neotočil.

Slábnoucí rubl zvyšuje inflační tlaky a prolíná do růstu spotřebitelských cen, jak včera BR uvedla v tiskové zprávě. Ruská listopadová inflace je na úrovni 9,1 % y/y a BR očekává její růst až k 10 % na přelomu roku a v 1Q15 (inflační cíl BR je nastaven na 4 %).

Aby BR zkrotila akcelerující inflaci, bude patrně nucena k dalšímu utahování měnové politiky, což (ještě více) poškodí ruské hospodářství, které se dle předpovědí dostane v příštím roce do recese.

Zdá se, že ruská centrální banka je nyní ve vleku událostí a není schopna svými nástroji zastavit výprodeje na rublu. Ani politické proklamace od ruského prezidenta a premiéra o možném zavedení kapitálové kontroly pro velké exportní podniky nepřináší (zatím) rublu žádnou podporu.



Zdroj: BBG


Čtěte více:

Inflace v Rusku akceleruje, centrální banku čeká Sophiina volba – obětuje rubl, nebo HDP?
10.12.2014 14:13
Dnes odpoledne byla zveřejněna data o ruské inflaci na mezitýdenní a m...
Rusko utahuje šrouby měnové politiky, rublu už pomáhá i Putin s Medveděvem
11.12.2014 11:54
Ruská centrální banka - BR (Bank Rossii) dnes na svém pravidelném zase...
Těžko předbíhat rozjetý trh
11.12.2014 18:00
Svým dnešním zvýšením sazeb ruská centrální banka (BR) formálně napln...

Váš názor
  • ... Kalko
    13.12.2014 15:29

    ... u dodavatele - plátce DPH je DPH součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku. Platíš jako neplátce celou částku.
    ☺lolek☺
    • Re: ... Kalko
      13.12.2014 15:46

      Proč by měla být součástí kupní ceny pro mne dph, když se ti ještě nikdy nepodařilo, milý zkoumanče, dokázat, že jsem jako neplátce dph dańovým poplatníkem dph? Krom toho všem plátce dph neúčtuje dph (natož podle platných předpisů ;-). Jaké předpisy ti tak tanou v tvé noodličce, milý frekventante?
      Kalka.
      •  
        13.12.2014 16:23

        ... proč to píšeš mně? To ti píše můj spolužák, zkoumanec el mrcoch.
        ☺lolek☺
        • ****
          13.12.2014 16:51

          Pochybuju, že je to tvůj spolužák ze speciální školy... Ty nemáš, btw, svůj názor? Ne. To víme už dávno. Zkus to ale přece jen - aspoň jednou: proč bych měla jako neplátce dph platit z nákupu u plátce dph nějakou dań? Ten předpis, na který se odvoláváš, nemáš, co?
          Kalka.
          • Re: ****
            13.12.2014 16:56

            ... já si vystačím s tím, co k tomu napsal El Mrcoch. No, ale pěkně jsi ten jeho příspěvek zjebala, zkoumancovi.
            ☺lolek☺
            • ReRe: ****
              13.12.2014 17:11

              :-))) Kdepak, milý zkoumanče?... El Mrcoch snad napsal, že já (či on) platíme u plátců dph nějakou daň z nákupu? Ty jsi rozkošně drzý fabulátor. To bude ta dětinská vzdorovitost, které se někteří jedinci s MP nebyli ani ve stáží s to zbavit, jak píše docentka Prevendárová.
              Kalka.
              • Kalka
                13.12.2014 18:20

                Ano, jasně to napsal...." Ano DPH je součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku...na dokladu za spotřebu plynu je 1000 čísel, z toho jedno je základ daně a druhé je daň..já platím jako neplátce celou částku. Jako neplátce furt platím...:-)) " Je hotovo.
                ...
              •  
                13.12.2014 17:16

                ... ano, El Mrcoch napsal tento velmi správný přispěvek: ... u dodavatele - plátce DPH je DPH součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku. Platíš jako neplátce celou částku.
                ☺lolek☺
                • :-)))
                  13.12.2014 17:38

                  Můj projekt je zaměřen na zkoumání, za jak dlouho (a zda vůbec) si zkoumanci jsou s to uvědomit, co je základním zdrojem informací o placení daně z přidané hodnoty.
                  Kalka.
                  • Re: :-)))
                    13.12.2014 18:26

                    Vy mate jiste na mysi ZDPH zabyvajici se placenim dph platci dph a nezabyvajicim se placenim dph popladniky dph. Placenim dph poplatniky dph se nezabyva zadny zakon, protoze neni potreba. Bez dph zapocitane v celkove cene k uhrade se u platce dph totiz nic neprodava.
                    hm
                    • HM se přece jen ozval :-))
                      13.12.2014 18:38

                      Je to ten hm, co píše: "Ze zaplacene ceny zakaznikem odvede (zaplati) platce dph spravci dane castku odpovidajici uplatnene dph" ('HDP...' 11.12.2014 17:03 ;-) Ten, co píše ale také, že "Platcem pridana hodnota tim nachazi sve penezni vyjadreni jako procentualni cast zakladu dane"? :-)))
                      Kalka.
                      • Re: HM se přece jen ozval :-))
                        13.12.2014 18:42

                        :-))) Takže v ČR máme prý poplatníky dph, kterými se nezabývá žádný zákon. Fakt je tu legrace, s těmihle amatérskými finančními analytiky s MP ;-)
                        Kalka.
                        • Poplatniky dph
                          13.12.2014 18:52

                          se zabyva cela rada zakonu, ale zadny zakon se nezabyva placenim dph poplatniky dph. Je to na Vas asi moc komlikovane, ze.
                          hm
                          • Re: Poplatniky dph
                            13.12.2014 18:55

                            Já padnu, takhle blbý snad ten HM, co napsal, že "Ze zaplacene ceny zakaznikem odvede (zaplati) platce dph spravci dane castku odpovidajici uplatnene dph" ('HDP...' 11.12.2014 17:03) být nemůže. Multinick se neštítí ničeho ;-) Který zákon, jmenuj aspoň jeden, který se zabývá poplatníky dph!
                            Kalka.
                            • Vy opravdu nevite,
                              13.12.2014 19:14

                              ze existuji zakony platne pro danove polplatniky? To je mi Vas opravdu lito. S tim se uz asi neda nic delat.
                              hm
                              • Re: Vy opravdu nevite,
                                13.12.2014 19:33

                                To opravdu nevím.
                                Kalka.
                                • No prosim, tak Kalka nevi,
                                  13.12.2014 20:01

                                  ze dokonce ZDPH se zabyva placenim dph poplatniky dph. Kalka totiz nevi, ze prijemci zdanitelneho plneni od platce dph jsou nejen platci dph, ale i poplatnici dph.
                                  hm
                                  • Re: No prosim, tak Kalka nevi,
                                    13.12.2014 20:39

                                    Dží, uveď prosím paragraf, odstavec a písmeno.
                                    Kalka.
                                  • Re: No prosim, tak Kalka nevi,
                                    13.12.2014 20:36

                                    Dží, uveď prosím paragraf a oddíl.
                                    Kalka.
                            • Kalka
                              13.12.2014 18:58

                              Než začneš ve vzteku urážet druhé, musíš pochopit, co tě psal zkoumanec El Mrcoch. Dph je součástí ceny, je vyčíslena na účtence a neplátce ji platí v ceně.
                              ...
                        • Kalka
                          13.12.2014 18:47

                          Ano, stejně jako v EU a podobně jako v emerice. kde je daň z obratu.. Jsou to nepřímé daně. "Pokud si chytrý ukrajinec pošle hloupého rusa v emerice do mekáče pro hambáč, zaplatil rus státu přirážku k ceně sales and use tax ? Zaplatí. A bez dokladů.
                          ...
                          • Re: Kalka
                            13.12.2014 18:52

                            Proč je u nás dań z přidané hodnoty a v Americe daň z obratu, když podle zdejších zkoumanců se ani jedna netýká jejich plátců a jejich účetnictvím pouze protékají? :-)))
                            Kalka.
                            • Kalka
                              13.12.2014 18:55

                              Nejdřív musíš pochopit, že dph je součást ceny a platíš ji jako neplátce, jak ti sdělil zkoumanec Mrcoch.
                              ...
                              • Re: Kalka
                                13.12.2014 18:58

                                Takže platím dań z nákupu zboží a služeb u plátce dph?
                                Kalka.
                                • Kalka
                                  13.12.2014 19:02

                                  Píšu to naposledy, pokud nesouhlasíš, stěžuj si u zkoumance El Mrcocha frekventantko. "DPH je součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - Jako neplátce platím celou částku. Jako neplátce furt platím.. Konečně so pochopila, že na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku...na dokladu za spotřebu plynu je 1000 čísel, z toho jedno je základ daně a druhé je daň..já platím jako neplátce celou částku." The End. Pa.
                                  ...
                                  • Re: Kalka
                                    13.12.2014 19:08

                                    Pa, dej svým těžce namáhaným třem mozkovým buňkám (...) pohov. Potřebují to. Až si odpočinou, třeba jim někdy - v dálné budoucnosti - dojde, že plátci dph výběrčími daní nejsou ;-)
                                    Kalka.
                                •  
                                  13.12.2014 19:01

                                  Ty se bojíš, VELKAMEDVĚDICE, stát veřejně za svým názorem, že plátci dph jsou výběrčími dph?
                                  Kalka.
                                  • Kalka
                                    13.12.2014 19:05

                                    Ani tvá oblíbená finta s medvědicí a tvá fascinace jím nemění nic na skutečnostech, co sdělil El Mrcoch. Pa.
                                    ...
                      • Re: HM se přece jen ozval :-))
                        13.12.2014 18:42

                        Přestań mlžit. Podstané je, žes konečně pochopila, cos nechápala. DPH je součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - Jako neplátce platím celou částku. Jako neplátce furt platím.. Konečně so pochopila, že na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku...na dokladu za spotřebu plynu je 1000 čísel, z toho jedno je základ daně a druhé je daň..já platím jako neplátce celou částku. The End.
                        ...
                        • amatérský finanční analytik s MP
                          13.12.2014 18:49

                          se už rozčiluje :-))) Pro mne určitě není součástí celkové kupní ceny zboží a služeb, pořizovaných u plátců dph, nějaká dań, o které ty, piškuntálku, ani nejsi s to říct, proč bych ji měla platit... The End teprve přijde. Otázkou výzkumu je, kdy ;-)
                          Kalka.
Aktuální komentáře
07.05.2024
17:28Potenciál nových technologií a valuace více komoditizovaných sektorů
17:13Wall Street je po rychlém nárůstu opatrná, ačkoli dluhopisům se dál daří  
17:05NET4GAS, s.r.o.: Zveřejnění vnitřní informace
15:56Povolovací procesy pro stavbu jaderných bloků v Česku se zřejmě zrychlí
15:40Akcie Disney klesají (-9 %) kvůli menšímu přírůstku předplatitelů a slabšímu výhledu zisku  
15:19Summers: Fed si byl příliš jist nejistou věcí, dolar je mimořádně silný
14:24Výrobce sportovních vozů Ferrari v prvním čtvrtletí zvýšil zisk o 19 procent
14:03Streamingové služby Disney jsou poprvé v zisku, firma zvýšila celoroční výhled
13:34Zalando se ve čtvrtletí vrátilo k růstu, pomohly prémiové značky
12:31Tři americké akcie, které by mohly po výsledcích tento týden zaznamenat velké pohyby
10:58Růst akcií pokračuje s přispěním výsledků evropských bank, koruna je i po datech v klidu  
10:49Relativní atraktivita akcií v Evropě není jen otázkou valuací
10:14Stavební výroba se v březnu meziročně propadla o 8,3 pct, nejvíce za tři roky
10:11Březnový průmysl citelně zaostal za očekáváním, meziročně klesl o 2,7 procenta
9:23SAB Finance a.s.: Konsolidovaná výroční zpráva skupiny SAB Finance a Individuální účetní závěrka společnosti SAB Finance a.s. za rok 2023
9:07Rozbřesk: Jak sebevědomá bude ECB vstříc strnulému Fedu?
8:58UBS je poprvé od převzetí Credit Suisse v zisku. Výsledky podpořila investiční banka i správa majetku
8:51Evropa zamíří v úvodu výše, futures pro USA jsou váhavější. Tabák poslední den s dividendou  
6:48FX Strategie: Trh větří další důležité americké inflační číslo za duben. Jestřábí překvapení v podání ČNB poslalo korunu k 25,00 EURCZK  
06.05.2024
17:56Zisky jako vedoucí indikátor cen akcií – historie a současná situace

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Arista Networks Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Electronic Arts Inc (03/24 Q4, Aft-mkt)
Ferrari NV (03/24 Q1, Bef-mkt)
Fresenius Medical Care AG (03/24 Q1)
Leonardo SpA (03/24 Q1, Aft-mkt)
Occidental Petroleum Corp (03/24 Q1, Aft-mkt)
Reddit Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Rivian Automotive Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Rockwell Automation Inc (03/24 Q2, Bef-mkt)
Snap One Holdings Corp (03/24 Q1, Aft-mkt)
UniCredit SpA (03/24 Q1, Bef-mkt)
Upstart Holdings Inc (03/24 Q1, Aft-mkt)
Walt Disney Co/The (03/24 Q2, Bef-mkt)
Wynn Resorts Ltd (03/24 Q1, Aft-mkt)
Zalando SE (03/24 Q1, Bef-mkt)
6:45UBS Group AG (03/24 Q1)
7:00Siemens Healthineers AG (03/24 Q2)
7:30Infineon Technologies AG (03/24 Q2)
8:00DE - Průmyslové objednávky, y/y
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
11:00EMU - Maloobchodní tržby, y/y
13:00BP PLC (03/24 Q1)
13:00Duke Energy Corp (03/24 Q1)
14:00WK Kellogg Co (03/24 Q1)
22:00Luminar Technologies Inc (03/24 Q1)