Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

Customer care Patria: Investice jsou stále více práce s lidmi

08.02.2015 14:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Říká se, že každý tým prověří nějaká nečekaná událost. Oddělení „Customer care“, péče o zákazníky, tak musí v každé firmě patřit mezi nejodolnější. Jindřich Holčák, vedoucí Customer Care Patria Finance ovšem říká, že i tak stojí před jeho lidmi neustálé výzvy.

Patria Online: Co je Customer Care v Patria Finance v praxi?

Customer care se dá přeložit jako „Oddělení péče o zákazníky“ a v Patria Finance funguje sedmým rokem. V současné době jsou v tomto týmu čtyři lidé a našim primárním cílem je poskytovat individuální služby klientům, kteří obchodují sami bez asistence makléře.

Patria Finance: Co si má klient pod péčí o zákazníka představit?

Náplň činnosti je poměrně široká a zahrnuje v sobě osobní/telefonický kontakt s novými, stávajícími, ale i potenciálními klienty. Poskytujeme servis VIP klientům, podílíme se na vytváření a distribuci analytických a informačních podkladů pro obchodování, zadávání obchodních telefonických pokynů pro všechny typy produktů, včetně podílových fondů, obsluhu interního CRM Patria systému i asistenci s obchodováním prostřednictvím internetové aplikace. V neposlední řadě organizujeme různé klientské akce a vzdělávací semináře.
Samostatnou kapitolou je „vztahový management“ s klienty a spolupráce s ostatními částmi finanční skupiny ČSOB.

Patria Online: Jste první, kdo přijdou s klienty do kontaktu. Jak řešíte nějaké mimořádné případy?

Klienti jsou různí a mají i různé požadavky. Od exotických investičních nápadů až po detailní informace o hospodaření společností. Potkáváme se však i s poptávkou na „zaručený investiční tip“. Pokud se setkáme s typem dotazu, na který nejsme schopni odpovědět přímo v Customer care, kontaktujeme kolegy makléře, analytiky, případně kolegy z oddělení korporátních financí. Ve spolupráci s oddělením vypořádání obchodů řešíme pro klienty např. refundaci dividend zahraničních titulů, především z Německa, Rakouska nebo Francie.

Patria Online: Kdo je ideální pracovník pro oddělení Customer care?

Člověk se zájmem o finanční trhy, klientsky orientovaný, se schopností přirozeně a zároveň profesionálně komunikovat s klienty, s trpělivostí, proaktivním přístupem a schopností být týmovým hráčem. Doplnil bych, že mít vysokou školu není vždy 100% podmínkou, dobrá angličtina však ano.

Patria Online: Co vás nejvíce baví na práci v Customer care?

Nepochybně kontakt s lidmi - ať už se stávajícími klienty nebo lidmi, kteří teprve zvažují vstup na kapitálové trhy. Těší mě situace, kdy k nám do „Jungmannky“ zavítá zájemce o investování a odchází s dobrým pocitem, že se dozvěděl přesně to, co chtěl.

Patria Online: A jaké jsou pro vás v péči o zákazníky největší výzvy?

Z pohledu poskytování klientského servisu jsou hlavní výzvou bezpochyby rostoucí požadavky regulátorů finančních trhů – ať se jedná o ČNB, nebo o celoevropské dohledové orgány.

Patria Online: Čím jste dokázali zvýšit zájem klientů o investování?

Těch příkladů bych našel více. Neustále vylepšujeme náš interní CRM systém a snažíme se v maximální možné míře personalizovat naše služby. Pracujeme na modifikaci vzdělávacího programu pro naše klienty tak, aby ještě lépe reflektovat jejich měnící se potřeby. Hodně nám v naší práci pomáhají kolegové z odd. Research, kteří nám pravidelně dodávají zajímavé investiční myšlenky a my je pak cíleně předáváme našim klientům. Stále však platí, že největší zájem o investování nastává v okamžiku, kdy se „na trhu něco děje“.


Čtěte více:

Dlouhodobé investiční příležitosti - nenechte Vaše peníze zahálet!
04.02.2015 11:00
Investování na akciových trzích představuje náročnou disciplínu v obla...
Pivovarnický sektor - zajímavá investiční příležitost
05.02.2015 17:00
Není zrovna tajemstvím, že aktuální valuace akciových trhů v USA a Záp...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
03.05.2024
15:16Baron: Akcie Tesly začnou prudce posilovat
15:01Tomáš Vlk: Trh práce v USA konečně oslabuje, k radosti investorů  
13:49Perly týdne: Zákon na snížení inflace zvyšuje inflaci, Tesla dostala čínský impuls
13:42Než otevře Wall Street: Coinbase, BigBear.ai, Fortinet  
12:00Hartnett: Slabší data o americké zaměstnanosti zvyšují riziko výprodejů na akciích
11:55Nezaměstnanost v EU v březnu klesla, nejnižší byla v Česku a Polsku
10:59Akcie míří k důležitým datům v lepší kondici díky výsledkům Applu  
10:31Jakub Blaha: Apple oznámil největší zpětný odkup akcií ve své historii  
9:28GEVORKYAN potvrdil předběžné výsledky hospodaření. Na letošní rok plánuje další navýšení tržeb i zisku
9:08Rozbřesk: Sazby klesají na 5,25 %, jejich očekávaná trajektorie se však posouvá výše
8:51Slabší výsledky Komerční banky, Apple překvapil rekordními odkupy a futures jsou zelené  
8:41Zisk i tržby Applu ve čtvrtletí klesly, překonaly však očekávání
8:26Tržby skupiny Bezvavlasy přesáhly miliardu, firma mění CEO a plánuje úpis nových akcií
7:49Pokles čistého zisku Komerční banky o 21,3 pct meziročně ovlivnily opravné položky. Mírně klesly také provozní výnosy
02.05.2024
18:48Návrat hodnotových akcií a důležitost definic
17:32Wall Street se před Applem a daty zvedá, koruně pomáhá ČNB  
17:14Technická analýza S&P 500: Čekání na signály, které naznačí konec konsolidační fáze  
16:50Jan Bureš: ČNB snižuje sazby na 5,25 %, ale jejich trajektorii reviduje prudce vzhůru
16:13Výsledky AMD (-2 %): Sice rychlý progres, ale přemrštěná očekávání  
14:40ČNB podle očekávání snížila sazby o 50 bazických bodů na 5,25 %

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Průměrná hodinová mzda, y/y
14:30USA - Změna počtu prac. míst
16:00USA - Index ISM ve službách