Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi vykázal v prvním čtvrtletí čistý zisk 170 milionů eur (4,3 miliardy Kč) po ztrátě 39 milionů eur před rokem. Tržby rostly v Evropě a v Číně, hlavně díky zájmu o sportovní boty Samba a Gazelle. Firmě se ale nedařilo na důležitém trhu ve Spojených státech. Akcie na výsledky reagují poklesem o 1,2 %.
Tržby v USA v prvním čtvrtletí firmě klesly po očištění od pohybů směnných kurzů o čtyři procenta. Velkoobchod zaznamenal v tomto regionu dvouciferný pokles, zatímco maloobchodní prodejci v tomto regionu trpí přetrvávajícím vysokým stavem zásob.
Tržby v Číně vzrostly na měnově upraveném základě o osm procent. Ke zlepšení hospodaření podniku přispěla zejména Latinská Amerika, která zaznamenala růst o 18 procent. Růst o 14 procent pak vykázala Evropa.
Adidas byl loni ve ztrátě, když po rozchodu s rapperem Ye, dříve známým jako Kanye West, skončila vysoce zisková řada bot Yeezy. V poslední době ale firma prodej zvyšuje díky popularitě modelů obuvi Samba a Gazelle. Tržby z prodeje obuvi v prvních třech měsících roku vzrostly o 13 procent.
Adidas využil oslabení svého mnohem většího amerického rivala , který ztratil podíl na trhu a varoval před poklesem prodeje. Na tržišti The Edit LDN, kde milovníci tenisek nakupují a prodávají boty z limitovaných edic, klesl prodej bot celkově zhruba o 30 procent. Prodej bot , které jsou obvykle levnější, se proti loňsku naopak o 80 procent zvýšil, uvedl podle agentury Reuters zakladatel a generální ředitel tržiště Moses Rashid.